Google trakteert: gratis adverteren voor stichtingen met Google Grants

Heb jij of ken jij:

En wil je meer vrijwilligers bereiken of meer donateurs aantrekken? Dan is dit misschien iets voor jou! Met het non-profitprogramma van Google krijgen stichtingen en liefdadigheidsinstellingen een maandelijks budget om te adverteren in Google.

Gratis adverteren dus?

Adverteren zonder dat het je geld kost, kan dat? Jazeker, liefdadigheidsinstellingen en non-profitorganisaties kunnen van Google maandelijks $10.000 advertentietegoed krijgen om zo hun publiek en donateurs beter te bereiken. Dit doet Google met het speciale Google Grants programma voor goede doelen.

Waarom adverteren in Google?

Je vaste achterban weet je ongetwijfeld te bereiken. Nieuwe donateurs weten jouw organisatie vast te vinden via de website of de inzet van social media. Maar wist je dat je door de inzet van Google AdWords een enorm publiek kunt bereiken? Door de juiste advertenties in te zetten kun je nieuwe donateurs werven, nieuwe vrijwilligers of collectanten bereiken en je organisatie bij het grote publiek bekend maken of juist specifieke doelgroepen aanspreken. Met een reguliere AdWordscampagne betaalt een organisatie normaal gesproken voor elke klik op zijn advertentie. Met Google Ad Grants betaal je niets aan Google. En dat terwijl je wel de extra bezoekers op je website, nieuwe donateurs of vrijwilligers krijgt

Voorwaarden Google Grants

Om te kunnen adverteren met Google Ad Grants moet de organisatie voldoen aan een aantal voorwaarden. Ook zijn er wat beperkingen in de campagne die je met een gewone campagne niet hebt. Maar de beperkingen zijn heel goed werkbaar en het gratis advertentietegoed dat je van Google krijgt maakt veel goed!

Doen?

Doen? Gewoon proberen om te kijken of je nóg betere resultaten kunt krijgen en een groter publiek kan bereiken? Neem dan contact met me op!

*Dit artikel is eerder gepubliceerd maar Google blijft trakteren, dus we gaan even in de herhaling!