Blog

Card sorting methode

Eens in de zoveel tijd is het raadzaam te onderzoeken of je website nog wel voldoet. Dan kan het gaan om vormgeving, content, maar ook de structuur van de website. Wat staat waar? En waarom daar, is dat logisch? Vind de bezoeker gemakkelijk wat hij zoekt? En hoe krijg je zo’n logische structuur? Een veelgebruikte […]

Lees verder

‘Zet maar op de homepage’

Een veelgehoorde uitspraak tijdens een overleg waar nieuwe ontwikkelingen (producten, diensten, etc) besproken worden. Want tja, er is iets nieuws, of er is iets te vertellen en dat moet ‘ergens’ op de website. Als het niet duidelijk onder een bestaand kopje valt wordt het al snel ‘Kan het niet op de Homepage?’ Natuurlijk kán het […]

Lees verder

Hoe maak je je website specifiek voor verschillende doelgroepen?

Vaak is in de loop der jaren de in beginsel zo overzichtelijke website, uitgegroeid tot een verzamelbak van vele pagina’s die toegevoegd zijn. En hoe zorgvuldig dat ook gebeurt, het is onvermijdelijk dat op den duur de navigatiestructuur van de website weer eens bekeken moet worden. Is de navigatiestructuur nog logisch? Is het duidelijk voor […]

Lees verder

Wie is er verantwoordelijk voor de beveiliging van jouw website?

“De online winkelstraat is voor elke dief een een walhalla”  kopt de Volkskrant deze ochtend. “Daar gaan uw creditcard en persoonsgegevens.” Overdreven? Geenszins. Denkt u “Ach, ik heb toch niks te verbergen, ik doe bijna niks online?” Zelfs als u alleen in fysieke winkels koopt zijn uw gegevens opgeslagen. Bijvoorbeeld bij de fysiotherapeut, bij het […]

Lees verder

Google trakteert: gratis adverteren voor stichtingen met Google Grants

Heb jij of ken jij: Een non-profitorganisatie Een liefdadigheidsinstelling Een goed doel met een ‘ANBI’ status? En wil je meer vrijwilligers bereiken of meer donateurs aantrekken? Dan is dit misschien iets voor jou! Met het non-profitprogramma van Google krijgen stichtingen en liefdadigheidsinstellingen een maandelijks budget om te adverteren in Google. Gratis adverteren dus? Adverteren zonder […]

Lees verder

Snel aan de slag met Google AdWords

Je nieuwe website is in de lucht en je bedrijf is klaar voor een grotere vraag en voor nieuwe opdrachten. Tijd om op te vallen, maar hoe? Dit kan bijvoorbeeld door te adverteren met Google AdWords.  In dit artikel geven we je een aantal tips voor het opzetten van een AdWords campagne. Je kunt er […]

Lees verder

LinkedIn Adverteren: hoe en waarom?

Meer dan 3,8 miljoen Nederlanders maken gebruik van het zakelijk netwerk LinkedIn. Dagelijks zijn er ongeveer 400.000 bezoekers actief. Een mooi platform om je te presenteren én te adverteren. LinkedIn is een sociaal platform maar door het professionele karakter onderscheidt het zich van Facebook en Twitter. Dit zorgt er ook voor dat de doelgroep anders […]

Lees verder

Google AdWords advertenties aan de rechterkant verdwijnen

Is het jou al opgevallen? Als je in Google zoekt zijn de advertenties aan de rechterkant verdwenen. In plaats daarvan zijn er nu bovenaan in Google 4 advertenties te zien (ipv 3 zoals het eerder was) en onderaan staan ook meer advertenties. De impact van deze verandering voor bedrijven kan groot zijn. Wat is er […]

Lees verder
Google Analytics

Meer inzicht in je website met Google Analytics

Met Google Analytics krijg je inzicht in al het verkeer op je website. Google Analytics maakt het mogelijk om het gedrag van bezoekers op je website te interpreteren, analyseren en optimaliseren. Zo krijg je dus meer inzicht in wie je bezoekers zijn en wat ze op de website doen. Beginnen met Google Analytics Als je […]

Lees verder
Meisje maakt foto voor instagram

Een stapje verder met adverteren op Instagram

Het kon natuurlijk niet uitblijven. Het populaire social netwerk Instagram heeft onlangs nieuwe advertentiemogelijkheden gelanceerd. In navolging van onder meer Facebook heeft Instagram het  adverteren mogelijk gemaakt voor alle adverteerders. Eerder was een minimale investering van 200.000 dollar nodig, maar die ondergrens heeft Instagram nu losgelaten. Hierdoor is het nu ook voor adverteerders met een […]

Lees verder
Mobiel met zoekresultaten mobiel vriendelijk

Is jouw website al mobiel vriendelijk?

Sinds 21 april geeft Google mobiel vriendelijke websites voorrang in de zoekresultaten. Dat betekent dus ook dat websites die niet goed werken op mobiel een lagere positie in de zoekresultaten krijgen als mensen met een mobiel apparaat zoeken. Concreet betekent dit dat je bezoekers zal gaan verliezen als je website niet op orde is. In […]

Lees verder

De 10 meest gemaakte SEO fouten (en hoe je ze kunt voorkomen)

Fouten worden gemaakt, en dat is meestal niet erg. Maar belangrijke fouten in de SEO van je website kunnen ertoe leiden dat je website helemaal niet goed gevonden wordt, of wel gevonden, maar niet door de bezoekers die je wilt. Wat kun je hieraan doen? Hier de meest voorkomende SEO fouten en hoe je ze […]

Lees verder